ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στα πλαίσια του μαθήματος "Εργαστήριο δεξιοτήτων", το οποίο υλοποιήθηκε στο σχολείο μας για το σχολικό έτος 2020- 2021 σε πιλοτική φάση, οι μαθητές με πολύ φαντασία, όρεξη, δημιουργικότητα και σε πνεύμα συνεργασίας με τους συμμαθητές τους δημιούργησαν υλικό για τους 4 κύκλους του εργαστηρίου, το οποίο μπορείτε να δείτε παρακάτω.

Εργασίες των μαθητών του τμήματος Α1 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Παπαβασιλείου Βασιλική, ΠΕ 86

Μια παρουσίαση των μαθητών του Α1 με τα διατροφικά οφέλη των λαχανικών:

Η διατροφική αξία των λαχανικών

Επίσης οι μαθητές ζωγράφισαν τα αγαπημένα τους φρούτα και λαχανικά και έφτιαξαν ένα βίντεο με τις δημιουργίες τους το οποίο σας παρουσιάζουμε εδώ.  

Ακόμη έγραψαν μικρές περιγραφές για φρούτα και λαχανικά και έπαιξαν μεταξύ τους το παιχνίδι: "Βρες ποιό φρούτο ή λαχανικό είναι" το οποίο και βρήκαν πολύ διασκεδαστικό. Δείτε τις περιγραφές εδώ.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε κείμενο με πληροφορίες που συγκέντρωσαν και επεξεργάστηκαν οι μαθητές του Α1 και αφορούσαν στη χλωρίδα και πανίδα του τόπου μας και στα απειλούμενα και προστατευόμενα είδη. 

Η χλωρίδα και πανίδα του τόπου μου 

Ακολουθεί ένα κείμενο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα που εκφράζει τις σκέψεις και τις απόψεις των μαθητών. Δείτε το κείμενο εδώ.

Επίσης οι μαθητές του Α1 με πολλά χρώματα και δημιουργική φαντασία "ζωγράφισαν" τις απόψεις τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα, φωτογράφισαν τις ζωγραφιές τους και έφτιαξαν το βίντεο που μπορείτε να απολαύσετε εδώ.

Και δύο φανταστικές συνεντεύξεις σχετικά με το επάγγελμα του κτηνοτρόφου- αγελαδοτρόφου:

Φανταστική συνέντευξη 1

Φανταστική συνέντευξη 2

 

Εργασίες των μαθητών του τμήματος Α2 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ράμπια Δέσποινα ΠΕ 08 

Δείτε το βίντεο που έφτιαξαν οι μαθητές και περιλαμβάνει τις δημιουργίες τους στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων εδώ.

 

Εργασίες των μαθητών του τμήματος Β1 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Χαραλαμποπούλου Δέσποινα, ΠΕ 82

Οι μαθητές του τμήματος Β1 για τον θεματικό Κύκλο Φροντίζω το Περιβάλλον, εργάστηκαν και προσέγγισαν το θέμα: Αειφόρος παραγωγή, Κατανάλωση και Υπερκατανάλωση.

Έκαναν έρευνα για το πως επηρεάζεται το περιβάλλον, από την παραγωγή και την κατανάλωση βρίσκοντας στοιχεία για:

Τις επιπτώσεις της τεχνολογίας στον άνθρωπο του σήμερα.

Ποιες είναι οι αιτίες των κλιματικών αλλαγών και πως μπορούν να αντιμετωπιστούν

Και τέλος για να ολοκληρώσουμε την ενότητα και να μιλήσουμε για όλα αυτά που μάθαμε και θα μας οδηγήσουν σε αλλαγές στην καθημερινότητά μας επιλέξαμε φωτογραφίες με θέμα το περιβάλλον για να συζητήσουμε και να οδηγηθούμε στα συμπεράσματά μας.

Περιβάλλον Φωτογραφίες των ομάδων

Στην συνέχεια οι μαθητές του Β1 εργάστηκαν στην επόμενη ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη με θέμα: Ο Κόσμος μας – Η Αξιοπρέπειά μας – Το Μέλλον μας ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ!

Μέσα από ιστοσελίδες και άρθρα που βρήκαν για το θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ετοίμασαν τις δικές τους εργασίες για:

Το τι είναι ανθρώπινα και παιδικά δικαιώματα, την ιστορία της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου

Και ένα παιχνίδι ρόλων με τα δικαιώματα των ανθρώπων και των παιδιών που είναι στην ίδια ηλικία με τους μαθητές αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχουν τις ίδιες συνθήκες διαβίωσης:

Δικαιώματα και ρόλοι

Τελευταία ενότητα με την οποία ασχολήθηκαν οι μαθητές ήταν η Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με θέμα: Ενημερώνομαι για τα Επαγγέλματα.

Εδώ οι μαθητές/τριες συνειδητοποίησαν ότι ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός είναι απαραίτητο να γίνεται αξιοποιώντας όλα τα ερεθίσματα, με συνεχή έρευνα και ενημέρωση. Η έρευνά τους τους οδήγησε στην συγκέντρωση πληροφοριών για τα σύγχρονα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Πληροφορίες για τα επαγγέλματα

 

Εργασίες των μαθητών του τμήματος Β2 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ιακωβάκη Δάφνη, ΠΕ 11

Μια παρουσίαση των μαθητών του Β2 για το Περιβάλλον:

Το θέμα μας:

Η φωτιά σε αφορά: «πρόσεχε τι κάνεις» «πρόσεχε γύρω σου»!

 

Οι μαθητές εργάστηκαν και ερεύνησαν για τις πυρκαγιές στη χώρα μας και την περιοχή μας και τα στοιχεία παρατίθενται στα παρακάτω αρχεία:

 Οι πιο φονικές πυρκαγιές στην Ελλάδα

Τοπικές ειδήσεις

Γραφήματα με στοιχεία πυρκαγιών στη χώρα μας

Οδηγίες προετοιμασίας σε περίπτωση πυρκαγιάς

Η δράση μας

Η ερευνά μας

 

Εργασίες των μαθητών του τμήματος Γ1 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Χαραλαμποπούλου Δέσποινα, ΠΕ 82

Κατά τη διάρκεια ένταξης του νέου μαθήματος “Εργαστηρίου Δεξιοτήτων” στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, oι μαθητές/τριες του τμήματος Γ1 εργάστηκαν με ενθουσιασμό και μεράκι για να υλοποιήσουν τους Στόχους Δράσης που είχαμε εξ` αρχής θέσει.

Στον 1ο θεματικό κύκλο: Ζω καλύτερα-Ευ ζην με θέμα τμήματος “Διατροφή και διατροφικές συνήθειες εφήβων” τα παιδιά έκαναν παρουσίαση των ομάδων τροφίμων, ετοίμασαν τη δική τους διατροφική πυραμίδα,

Δημιουργίες ομάδων για την διατροφική πυραμίδα

απάντησαν σε ερωτηματολόγιο με τις διατροφικές τους συνήθειες και ετοιμάσαμε τα γραφήματα των απαντήσεών τους

Ερωτηματολόγιο διατροφής

 

και τέλος διασκέδασαν με κρυπτόλεξα

κρυπτόλεξο

και σταυρόλεξα

σταυρόλεξο

που βρήκαν και αντάλλαξαν οι ομάδες μεταξύ τους.

Για τον 2ο θεματικό Κύκλο Φροντίζω το Περιβάλλον-Περιβάλλον, εργάστηκαν και προσέγγισαν το θέμα: Αειφόρος παραγωγή, Κατανάλωση και Υπερκατανάλωση.

Έκαναν έρευνα για να γνωρίσουν τι είναι αειφόρος παραγωγή, εάν βοηθάει το περιβάλλον και πως πρέπει να βοηθήσουμε και εμείς αλλάζοντας τις καταναλωτικές μας συνήθειες.

Αειφορία

Και τέλος ολοκληρώσαμε την ενότητα με μία άσκηση ώστε να καταλάβουν τα παιδιά ότι πολλές φορές αγοράζουμε προϊόντα τα οποία δεν θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ.

Εργασία για τις πραγματικές μας ανάγκες

 

Περνώντας στον 3ο θεματικό Κύκλο Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη με θέμα: Ο Κόσμος μας – Η Αξιοπρέπειά μας – Το Μέλλον μας ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ!

Από πληροφορίες, έρευνες και άρθρα που βρήκαν για την μεγάλη ενότητα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πως αυτά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραβιάζονται και θα πρέπει να είναι μέρος της κουλτούρας και της εκπαίδευσης όλων των λαών και όλων των ανθρώπων, ετοίμασαν την δικής τους εργασία

Ανθρώπινα δικαιώματα

Στη συνέχεια μέσα από φωτογραφίες παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων που βρήκαν τα παιδιά συζητήσαμε και προσπαθήσαμε να προβληματιστούν για τις συνθήκες ζωής των παιδιών και γενικότερα των ανθρώπων από διάφορες χώρες του κόσμου, να αναζητήσουν τρόπους για την προάσπιση της ισότητας.

Φωτογραφίες παραβίασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Ο 4ος θεματικός Κύκλος με τον οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές ήταν ο Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με θέμα: Ενημερώνομαι για τα Επαγγέλματα.

Στην ενότητα αυτή έγινε προσπάθεια οι μαθητές να καταφέρουν να αξιολογήσουν σωστά πλευρές του εαυτού τους, να συνειδητοποιήσουν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του εαυτού τους, να ενημερωθούν για τις εκπαιδευτικές διεξόδους που έχουν μετά το γυμνάσιο, να καθορίσουν ρεαλιστικούς στόχους, να καταστρώσουν σχέδια δράσης, που μπορούν να τα υλοποιήσουν.

Πληροφορίες για τα επαγγέλματα

 

Επίσης, να καταλάβουν πως έχουν την δυνατότητα στην πορεία να τα αξιολογούν και να επανακαθορίσουν τους στόχους τους ανάλογα με την προσωπική τους εξέλιξη και τις απαιτήσεις της εποχής και της περιοχής που θα δραστηριοποιηθούν.

Επαγγέλματα

 

Εργασίες των μαθητών του τμήματος Γ2 με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Χαραλαμποπούλου Δέσποινα, ΠΕ 82

Όπως σε όλα τα παραπάνω τμήματα έτσι και οι μαθητές του Γ2 τμήματος περιηγήθηκαν στους τέσσερις θεματικούς άξονες ως εξής:

1ος θεματικός άξονας Ζω καλύτερα-Ευ ζην με θέμα τμήματος “Διατροφή και διατροφικές συνήθειες εφήβων”.

Στόχος μας ήταν η Γνωριμία των μαθητών/μαθητριών με τις τροφές, τα θρεπτικά συστατικά και τα οφέλη τους, τη Γνωριμία με το σώμα τους γιατί στην ηλικία αυτή παρατηρούμε σημαντικές αλλαγές και τέλος να καταλάβουν ότι Είμαστε ότι τρώμε.

Τα παιδιά μετά την έρευνά τους παρέδωσαν τις παρακάτω τελικές εργασίες,

απλά μυστικά διατροφής για καλύτερη ποιότητα ζωής!

Αφού ενημερώθηκαν και γνώρισαν την ελληνική διατροφική πυραμίδα,

εργασία για την διατροφική πυραμίδα 

ετοίμασαν ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα υγιεινής διατροφής,

εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής

και τέλος ένα ερωτηματολόγιο για τη διατροφή που μοίρασαν στο τμήμα και μπόρεσαν με τα αποτελέσματα να δουν σε ποια κατηγορία ανήκει ο καθένας και πως διαχειρίζεται την τροφή του

 ερωτηματολόγιο διατροφής

Στον 2ο θεματικό άξονα Φροντίζω το Περιβάλλον-Περιβάλλον, εργάστηκαν και προσέγγισαν το θέμα: Αειφόρος παραγωγή και Περιβάλλον.

Εργάστηκαν και νημερώθηκαν ώστε να γνωρίσουν τι σημαίνει για το περιβάλλον η λέξη παραγωγή, πως είναι για τον πλανήτη να προσπαθούμε να τον εκμεταλλευτούμε για να θρέψει 7.874.514.435 (Τρέχων παγκόσμιος πληθυσμός)          

 Εργασία με θέμα Αειφόρος Παραγωγή

και τι επιπτώσεις έχει όλη αυτή η υπερπροσπάθεια για το περιβάλλον

καθώς και τι επιβάλλεται και τι έχουμε χρέος να κάνουμε από αλλαγές στην καθημερινότητά μας ώστε να αφήσουμε κάτι και για τις επόμενες γενιές.

Περιβάλλον

Στον 3ο θεματικό Κύκλο Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη με θέμα: Ο Κόσμος μας – Η Αξιοπρέπειά μας – Το Μέλλον μας ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ!

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλη ευαισθησία για το μεταναστευτικό κίνημα που ακόμα και σήμερα ταλαιπωρεί τόσο κόσμο και μελετήσαμε ποίηση με θέμα την μετανάστευση.

Ποίηση για μετανάστες

Τέλος, θέλησαν να ενημερωθούν για τα παιδικά ανθρώπινα δικαιώματα.

Εργασία πάνω στα  Δικαιώματα του Παιδιού

Στον 4ο θεματικό Κύκλο Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τον οποίο ολοκλήρωσαν τα παιδιά αυτό το νέο εργαστήριο δεξιοτήτων είχαμε σαν κεντρικό θέμα έρευνας: Ενημερώνομαι για τα Επαγγέλματα. 

Επαγγέλματα του μέλλοντος

Σκοπός μας ήταν μέσα από την έρευνα τα παιδιά να γνωρίσουν και να αποκτήσουν σωστή βάση και κριτήρια πάνω στο μεγάλο θέμα που ταλανίζει τους νέους και τις νέες αυτών των ηλικιών και τις οικογένειές τους, ώστε να αποτελέσει αδιαμφισβήτητη πρόταση για τη διασφάλιση της σωστής επιλογής στο μέλλον, του ιδανικού επαγγέλματος και της εξασφάλισης μιας καλής ποιότητας ζωής, σκεπτόμενοι πάντα και τις μελλοντικές αλλαγές και απαιτήσεις που θα έχει επιφέρει η τεχνολογία στους επαγγελματικούς χώρους.

Πώς η τεχνολογία θα αλλάξει το μέλλον