ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΑΛΤΙΝΟΥ ΣΤΗΝ e-TWINNING ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ STEM

Δράση STEM του e-Twinning - Επιλεγμένο σχολείο  το Γυμνάσιο Βαλτινού

Για τις ανάγκες υλοποίησης του έργου η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης e-Twinning υλοποιεί  τη δράση STEM. Μέσω της δράσης επιλέχτηκαν 88 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα: 23 νηπιαγωγεία, 25 δημοτικά, 19 γυμνάσια και 21 λύκεια της ελληνικής επικράτειας.

Τα επιλεγμένα σχολεία θα λειτουργήσουν προσανατολισμένα στη STEM μεθοδολογία για τους εκπαιδευτικούς των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, των Μαθηματικών και της Πληροφορικής για την υλοποίηση ανάλογων σχεδίων eTwinning.

Ο όρος STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά. Σε όλη την Ευρώπη οι χώρες που θέλουν να αναπτυχθούν τεχνολογικά προσπαθούν να εντάξουν τη μέθοδο STEM στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια,  δευτεροβάθμια και στα παιδαγωγικά της τριτοβάθμιας). Από το 2009 προς αυτή την κατεύθυνση έχει ξεκινήσει προσπάθεια από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο, με έδρα τις Βρυξέλλες, ώστε κάποια σχολεία να αναπτύξουν πιλοτικά νέες δραστηριότητες μάθησης και τεχνολογίες στην τάξη, διερευνώντας τη χρήση νέων παιδαγωγικών εργαλείων για τη διδασκαλία STEM.

Η μέθοδος STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αλλαγή της εμπλοκής και του ενδιαφέροντος που εμφανίζουν  τα παιδιά με τα επιστημονικά πεδία του STEM. Με εφαρμογή της μεθόδου STEM μέσω projects, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αναστοχάζονται στην διαδικασία της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων και αποκτούν δεξιότητες που είναι σχετικές με τη διεθνή τάση στην εκπαίδευση, καθώς εστιάζει στην κριτική σκέψη, στην εργασία σε ομάδες (συνεργασία), ενώ έχει αναφερθεί ότι μειώνει το χάσμα γνώσεων ανάμεσα σε εκπαιδευόμενους από διαφορετικά κράτη.

Ο σκοπός της δράσης είναι η εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική με τη συναρπαστική εκμάθηση της φυσικής, της τεχνολογίας, των μαθηματικών και της μηχανικής (STEM) πρακτικά, δίχως θεωρίες και περιττή ορολογία, και μέσω μεθόδων ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων εφευρετικότητας, αλγοριθμικών & προγραμματιστικών προτύπων και επίδειξης ομαδικού πνεύματος.

Υπεύθυνοι Καθηγητές :      Παπανικολάου Σπύρος ΠΕ03

             Παπαβασιλείου Βασιλική ΠΕ19

                                               Κοσβύρας Νικόλαος ΠΕ03