COMENIUS - ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ 26 -29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013

ΤΡΙΤΗ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013

Το πρωί της πρώτης ημέρας επισκεφθήκαμε το σχολείο, όπου μας καλωσόρισαν ο Δ/ντής και οι καθηγητές. Μετά από μία σύντομη ξενάγηση στους χώρους του σχολείου η ομάδα του Comeniusεπισκέφθηκε τον Υπεύθυνο της περιοχής και τον Υπεύθυνο Εκπ/κών θεμάτων. Ακολούθησε συζήτηση για τα προβλήματα και για την λειτουργία του συστήματος. Μας προσφέρθηκε το παραδοσιακό τσάι και ήταν εντυπωσιακή η Τούρκικη ζεστασιά και φιλοξενία. Μετά την επιστροφή μας στο σχολείο στο εστιατόριο του σχολείου είχε ετοιμαστεί παραδοσιακό φαγητό, σχεδόν σαν τις Ελληνικές γεύσεις, απλά πιο πικάντικες. Ακολούθησαν παρουσιάσεις ΡΡΤ σχετικές με τα ήθη και έθιμα κάθε χώρας σε γεννήσεις, βαπτίσεις, γάμους και κηδείες, παρουσιάσεις πολύ ενδιαφέρουσες, κρίνοντας από τις αντιδράσεις κατά την διάρκεια και μετά από τις προβολές. Για άλλη μία φορά, τα κοινά στοιχεία ήταν εμφανή σε όλους μας.

ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013

Οι Τούρκοι συνάδελφοι είχαν οργανώσει επισκέψεις στο παλάτι του Τοπκαπί, στην Αγια-Σοφιά και στην Βασιλική Σιστέρνα. Το Τοπκαπί ήταν διαφωτιστικό, όσον αφορά την Τούρκικη κληρονομιά, αγγίζοντας τομείς όπως οι κυβερνήσεις, ο ρόλος των γυναικών, παραδοσιακές φορεσιές κλπ. Η Αγία Σοφία, μνημείο ύψιστης σημασίας για τους Έλληνες, έκανε σαφή την σχέση Χριστιανών και Μουσουλμάνων. Η υπόλοιπη μέρα πέρασε με την παρουσίαση των βίντεο για τις παραδόσεις στα προαναφερθέντα θέματα. Ακολούθησε συζήτηση με ερωτήσεις και διευκρινιστικές απαντήσεις.

ΠΕΜΠΤΗ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013

Επίσκεψη στα Μουσεία Μινιατούρκ και Πανοράμα, όπου τα αντικείμενα ενδιαφέροντος ήταν τζαμιά, εκκλησίες και άλλα κτίρια αρχιτεκτονικού και ιστορικού ενδιαφέροντος. Με την επιστροφή μας στο σχολείο, μπήκαμε όλοι στις αίθουσες, όπου και παρακολουθήσαμε μαθήματα, κάνοντας σύγκριση με τα μαθήματα στα οικεία για τον καθένα μας σχολεία. Ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των υπολοίπων τριών χωρών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013

Σχηματίστηκαν ομάδες μαθητών και τους ανατέθηκε να ετοιμάσουν πίνακες με τις ομοιότητες και διαφορές στα προβληθέντα ήθη και έθιμα, στοιχεία τα οποία έπρεπε κατόπιν να παρουσιάσουν. Ήταν κατά γενική ομολογία ένα πολύ πετυχημένο εργαστήρι, καθώς έφερε κοντά μαθητές από διαφορετικές χώρες, με διαφορετική νοοτροπία, και τους έκανε να δεχτούν το «διαφορετικό» , να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες και να κάνουν νέους φίλους.

Στο 2ο μέρος του εργαστηρίου έπρεπε να δημιουργηθεί ένα νέο προϊόν, το οποίο θα προέκυπτε από τις παρουσιάσεις κάθε χώρας, δηλαδή 3 νέα ΡΡΤ που θα περιλάμβαναν το καθένα τα ήθη και τα έθιμα της γέννησης, του γάμου και της κηδείας αντίστοιχα. Το 3ο μέρος αφορούσε την ίδια διαδικασία, αλλά με τα βίντεο, αυτή τη φορά.

Οι τελικές συζητήσεις αφορούσαν την αποτίμηση της συνάντησης, τις διευθετήσεις της επόμενης συνάντησης στο Trysilκαι τις εργασίες που θα πρέπει να παρουσιαστούν και να γίνουν στην Νορβηγία.